لطفا صبر کنید...

تمدید مهلت زمانی ارسال اظهارنامه ارزش افزوده دوره های3و 4 سال1399، صورتهای مالی حسابرسی شده و …

رئیس کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مورد اقدامات ستاد برای کسب و کار‌ها افزود: عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم تا بهمن ماه 1399 متوقف خواهد شد، برای صدور و تمدید پروانه کسب و کار‌های اقتصادی اشخاص حقیقی نیاز به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهد داشت.

وی افزود: جرائم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون تجمیع عوارض تا پایان سال ۹۹ تمدید می شود که فرصت بیشتری خواهند داشت. مهلت قانونی برای اعتراض به اوراق مالیاتی که ابلاغ می‌شود[زمان خاتمه اعتراض به آنها از اول آذر ۱۳۹۹ باشد] به مدت یک ماه و نیم این اعتراض تمدید خواهد می‌شود.

نهاوندیان تصریح کرد: در مورد اظهارنامه مالیات ارزش افزوده که هر سه ماه باید واحد‌های اقتصادی پر کنند، تسلیم آن برای دوره سوم و چهارم سال ۹۹ یک ماه تمدید می‌شود که در این مدتی که کسب و کار‌ها تعطیل هستند این فشار زمانی از روی آن‌ها برداشته شود[یعنی مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده پاییز 1399 تا 1399/11/15 و مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده زمستان 1399 نیز تا 1400/02/15 خواهد بود].

وی در مورد صدور مجوز‌ها گفت: همه مجوز‌هایی که هر دستگاهی لازم بود صادر کند اگر زمان آن تا اول بهمن ماه به پایان می‌رسد به طور اتوماتیک تا بهمن ماه تمدید می‌شود و نیازی به مراجعه به نهاد‌ها و دستگاه‌ها در این دو ماه نخواهند داشت.

رئیس کمیته اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در مورد مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی که در فاصله آذر و دی زمان آن‌ها باشد تا پایان بهمن ماه تمدید می‌شود و برای ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده [سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398] تا آخر بهمن ماه 1399 این مهلت تمدید می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در مورد تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کسب و کار‌های شدیداً آسیب دیده در دوران تعطیلات بیان داشت: در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا ۱۴ رسته به عنوان رسته‌های آسیب دیده شدید شناسایی شد مانند واحد‌های گردشگری که مقدار زیادی از کسب و کار‌های آن‌ها از دست رفته است.

نهاوندیان در مورد پرداخت عوارض پیشه شهرداری‌ها اظهار داشت: مهلت این عوارض تا اول بهمن ماه تمدید شد.

وی افزود: اقساط تسهیلات دریافتی آن‌ها که مورد پرداخت آن‌ها در آذر ماه است یک ماه تنفس خواهند داشت و به پایان دوره می‌رود تا مشمول هیچ جریمه تأخیر نشوند و اگر هم پرداخت دفعی داشتند آن هم یک ماه تمدید می‌شود.

نهاوندیان بیان داشت: اگر خدای نکرده در فاصله آذر ماه که تعطیلات کسب و کار بوده مشکلات مالی طوری شد که از این واحد‌ها کسی با چک برگشتی مواجه شود با مراجعه به بانک آثار مترتبه چک برگشتی که تنبیهاتی در س

یستم بانکی است آن آثار انجام نمی‌شود، اما لازم است به بانک مراجعه کنند و شرایط خود را اعلام کنند و همچنین در این واحد‌ها قبض گازی که مهلت زمانی پرداخت آن‌ها از اول آذر است تا پایان دی این مهلت به مدت دو ماه امهال خواهد شد و بعد می‌تواند پرداخت کند.

خلاصه تصمیمات مربوط به عموم کسب و کارها:

-عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم تا بهمن ماه متوقف شد.

-مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی که باید در فاصله آذر تا دی 1399 انجام می شد تا پایان بهمن تمدید شد.

-مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات ارزش افزوده (که در شرایط عادی هر سه ماه یک بار از سوی واحدهای اقتصادی پر می شود) برای دوره سوم و چهارم سال ۹۹ به مدت یک ماه تمدید شد.

-صدور و تمدید پروانه کسب و کار واحدهای اقتصادی نیازمند اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهند داشت.

-بخشودگی جرائم پرداخت نشده بدهی های مالیات و عوارض در صورتی که همه این ها را پرداخت کنند تا پایان سال ۹۹ تمدید می شود.

-مهلت پرداخت عوارض کسب و پیشه شهرداری ها تا اول بهمن تمدید شد.

-همه مجوزهایی که دستگاه ها لازم بوده صادر کنند اگر زمان آن ها تا اول بهمن بوده تا پایان بهمن به طور اتوماتیک تمدید می شود و نیازی به مراجعه به نهادها و دستگاه ها نیست.

– مهلت اعتراض به اوراق مالیاتی به مدت یک و نیم ماه مهلت تمدید شد.

برای اطلاع از موارد فوق الذکر، از مشاوره تخصصی کادر مجرب دفتر حسابداری پارس محاسب با سابقه درخشان در ارائه خدمات حسابداری و حسابرسی شرکت ها و موسسات صنعتی و بازرگانی در شهریار، ملارد، شهرقدس، شهرک های صنعتی شهریار، صفادشت، گلگون و غرب استان تهران به ویژه در حوزه معاملات فصلی و ارزش افزوده، استفاده کنید تا مشمول جرایم مقرر نشوید.
آدرس دفتر حسابداری پارس محاسب: اندیشه، بین فاز 2 و سه راه مارلیک، طبقه فوقانی ساختمان شیرینی نگین، طقه سوم واحد 7 تلفن:02165542678

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید