لطفا صبر کنید...

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۲ماه دیگر تمدید شد

محمود علیزاده با اشاره به مصوبه سران قوا در مورد حمایت و تسهیل مالیاتی از کسب و کارها در شرایط کرونا، اظهار داشت: بر اساس مصوبه سوم اردیبهشت سال جاری شورای عالی هماهنگی سران قوا موعد مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و رسیدگی های مالیاتی که مهلت انقضای آن ۹۹.۲.۱ لغایت ۹۹.۴.۳۱ بوده به مدت دو ماه و در حداکثر تا پایان ۳۱ شهریور تمدید می شود و تمامی احکام مرتبط در این تمدید مترتب است.

وی ادامه داد: اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی که طبق قانون ۳۱ تیرماه بوده نیز به مدت ۲ ماه تا ۳۱ شهریور ماه تمدید می‌شود.

معاون  فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد تکالیف این دوره نیز گفت: مثلا در خصوص تسلیم اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی که طبق قانون تا ۳۱ خرداد ماه است به مدت دو ماه یعنی تا ۳۱ مرداد تمدید می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره اول (فصل  بهار) سال ۹۹ که  باید ۱۵ تیرماه ۹۹ ثبت شود تا ۱۵ شهریورماه تمدید خواهد شد. همچنین کلیه سال مالی شرکت ها نیز در این بازه زمانی  به مدت ۲ ماه و حداکثر تا  ۳۱ شهریور ماه تمدید شد.

وی یادآور شد: در صورتی که یک تکلیف قانونی ۳۱ مرداد ماه باشد حداکثر تا پایان شهریور ماه تمدید خواهد شد.

علیزاده بیان داشت: مهلت رسیدگی به اظهارنامه ها نیز به مدت دو ماه تمدید می‌شود. بنابراین رسیدگی به عملکرد اظهارنامه های سال ۹۷ و ۹۸ دو ماه تمدید خواهد شد.

برای اجتناب از موارد فوق الذکر، از مشاوره تخصصی کادر مجرب دفتر حسابداری پارس محاسب با سابقه درخشان در ارائه خدمات حسابداری و حسابرسی شرکت ها و موسسات صنعتی و بازرگانی در شهریار، ملارد، شهرقدس، شهرک های صنعتی شهریار، صفادشت، گلگون و غرب استان تهران به ویژه در حوزه معاملات فصلی و ارزش افزوده، استفاده کنید تا مشمول جرایم مقرر نشوید.
آدرس دفتر حسابداری پارس محاسب: اندیشه، بین فاز 2 و سه راه مارلیک، طبقه فوقانی ساختمان شیرینی نگین، طقه سوم واحد 7 تلفن:02165542678

ارسال دیدگاه

ایمیل خود را وارد کنید