لطفا صبر کنید...

جدول ضرایب مالیاتی

قرائن و ضرایب مالیاتی چیست ؟

برای تعیین میزان مالیات بر درآمد مشمولان و مودیان یکسری مدارک و مستندات بایستی وجود داشته باشد . این مدارک و مستندات در اصلاح تخصصی در امور مالیاتی قرائن مالیاتی نامیده میشود یعنی بر اساس یکسری قرائن و شواهد که کاملا در قانون مشخص است مالیات مودیان تعیین می شود .

قرائن چیست؟

ماده 152 – قرائن مالیاتی عبارت است از عواملی که در هر رشته از مشاغل با توجه به موقعیت شغل برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به طور‌علی‌الرأس به کار می‌رود و فهرست آن به شرح زیر می‌باشد:
1- خرید سالانه.

2- فروش سالانه.

3- درآمد ناویژه.

4-میزان تولید در کارخانجات.

5- ارزش حق واگذاری محل کسب.

6- جمع کل وجوهی که بابت حق‌التحریر و حق‌الزحمه وصول عوارض و مصرف تمبر عاید دفترخانه اسناد رسمی می‌شود یا میزان تمبر مصرفی آنها.

7- سایر عوامل به تشخیص کمیسیون تعیین ضرایب.”

ضرایب مالیاتی چیست ؟

ضرایب مالیاتی یکسری ارقام به صورت درصد هستند که در تعیین مالیات علی الراس در نرخ های تعیین شده برای مالیات بر درامد اعمال میشوند فایل ضرایب برای شما دوستان ضمیمه گردیده است.

 

 

 

 

تعیین ضرایب مالیاتی از چه طریقی صورت می گیرد ؟

تعیین ضرایب مالیاتی باید از طریق ارگان های ذیربط به صورت سالانه مورد محاسبه قرار گرفته و به سازمان ها ، ارگان ها و اشخاص حقیقی و حقوقی به صورت رسمی ابلاغ گردد تا قابلیت اجرا داشته باشد .

ضرایب مالیاتی توسط یک کمیسیون با حضور نمایندگان بانک مرکزی و نمایندگان سازمان امور مالیاتی ، نماینده شورای اصناف ، نماینده نظام پزشکی و نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تعیین می شود و این ضرایب بر اساس اوضاع اقتصادی کشور و نظر جمعی این نمایندگان به صورت سالانه تصویب و به رسما به افراد و ارگان های ذیربط ابلاغ می گردد .